miercuri, 16 iulie 2014

Cateva idei pentru a nu mai face ore suplimentare atunci cand esti freelancer

Multi freelanceri iti vor spune ca pentru a face o gramada de bani trebuie sa lucrezi mult. Este adevarat, dar poti face multi bani si lucrand mai putin, fiind foarte organizat. Pentru cei care sunt cu adevarat pasionati, munca in plus nu este o problema. Dar atunci cand ai familie si copii nu poti lucra in fiecare week-end sau in fiecare seara.

Contabilizeaza-ti timpul. Ai la indemana programe precum Toogle sau Klok pentru a contabiliza exact cat iti ia fiecare sarcina. Poti sa vezi astfel cat timp iti ia sa verifici mail-urile, cat timp iti ia sa lucrezi la un anumit site, etc. Poti sa vezi apoi care sunt sarcinile care ar putea fi optimizate sau daca ai subestimat timpul de care ai nevoie pentru un anumit proiect.

Verifica mail-urile o data pe zi doar. Daca iti lasi mail-urile deschise toata ziua pentru a fi cat mai receptiv, iti vei pierde din concentrare. Pentru a fi cat mai productiv, nu trebuie sa fii intrerupt. Daca raspunzi in urmatoarele 24 de ore este mai mult decat profesionist.

Nu sta pe chat toata ziua. Nu munci cu ferestrele de Facebook, Gtalk, Twitter sau Skype deschise. Incearca sa te concentrezi doar asupra unei singure sarcini si vei vedea ca esti mai productiv decat ai fi crezut.

Fa in asa fel incat clientii sa nu iti manance tot timpul. Nu sta de vorba cu ei la telefon toata ziua. Fa in asa fel incat sa fii contactat pe mail. Incearca sa muncesti la unele proiecte care au nevoie de o minima gestiune.

Trebuie sa iti imbunatatesti in mod constant metoda de lucru. Daca folosesti programul Photoshop in fiecare zi studiaza care ar fi pluginurile care iti pot fi de folos si care te ajuta sa castigi mai mult timp. Meseriile legate de web sunt in evolutie constanta deci nu te poti baza pe aceeasi metoda de lucru pentru mai mult timp. Fii cat mai felxibil.

Fa in asa fel incat proiectele sa fie cu adevarat terminate. Nu vrei sa fii contactat apoi de un client ca a gasit o problema.  Este si normal sa o rezolvi. Si vei pierde din timpul tau bineinteles.

Foloseste tenica pomodoro. O metoda care poate fi extrem de eficienta. Pomodor-ul traditional – 30 de minute  din care 25 de minute de munca si cinci minute de pauza. Dupa ce ai facut 4 pomodoro, ai nevoie de o pauza mai lunga, intre 15 si 30 de minute. Daca te simti prea obosit, incearca sa faci o pauza mai lunga. Cu siguranta ca vei gasi o solutie mai eficienta daca ai ramas blocat la un moment dat.

Nu uita nici de aplicatiile sau programele care iti pot face viata de freelancer mai usoara.


Cu siguranta ca aceste metode daca vor fi puse in aplicare vor functiona si pentru tine. Tu ce alte tehnici mai ai pentru a castiga in productivitate?

joi, 10 iulie 2014

Cum sa recurgi la o strategie de marketing eficienta

Fie ca esti incepator in domeniul freelancing-ului, fie ca ai deja cativa ani buni in spate, o intrebare iti da ghes mereu: « care sunt cele mai bune tactici si tehnici de pus in aplicare? »

Intr-adevar, noile dinamici ale pietii forteaza mereu liberul profesionist sa isi puna sub semnul intrebarii eficienta principalelor sale canale de achizitie a clientilor sau tehnicile si tacticile sale. Si performantele sale pot sa fie extrem de variate. Este deci extrem de important sa recurgi la o strategie de marketng cat mai eficienta.

Defineste intr-o fraza care este activitatea ta de freelancer. Prima etapa consta in definirea si stabilirea unei meserii sau a unei specializari. Identitatea ta trebuie sa fie clara in ochii clientilor atunci cand esti liber profesionist. Este o etapa cruciala care iti permite sa intelegi si sa tintesti mai bine clientii dar si sa adopti cele mai bune tehnici sau strategii.

Stabileste-ti deci identitatea ta de freelancer. Ce te diferentiaza de ceilalti? Care sunt avantajele celor care aleg sa lucreze cu tine, care este valoarea ta adaugata… Intreaba-te si cu privire la experienta ta, la cunostintele tale, indemanarile, tarifele, felul in care lucrezi. Trebuie sa stii sa raspunzi la aceste intrebari.

Pregateste-te sa fii mereu chestionat si provocat. Incepe apoi sa scrii care ar fi profilul clientului tau. Cu cine iti doresti sa lucrezi, pe cine trebuie sa ai in vedere?

Vrei sa lucrezi cu femei, cu barbati? Limita de varsta? Perimetrul geografic? Site-urile pe care le frecventeaza? Care le sunt obiceiurile si nevoile?

Dupa ce profilul clientului ideal a fost definit si dupa ce personalitatea ta a fost conturata poti sa construiesti apoi o strategie de marketing eficienta.

Marketing mix. Fa apel la cei 4 P celebri in domeniul marketingului.
-       produs- strategia produsului sau a serviciilor. Aici intra prezentarea unui blog, a unui articol sau al unui proiect.
-         pret- strategia pretului. Acesta depinde de competente si de serviciile prestate.
-         plasament- strategia distribuirii.
-         promovare – strategiile de reclama sau de comunicare.

Pentru un freelancer este indispensabil sa aiba si un site in care poate sa isi prezinte competentele. Este si o dovada de profesionalism, o imagine de marca si de reputatie.

Trebuie sa te bazezi si pe cuvintele cheie care iti descriu cel mai bine activitatea si serviciile. Un freelancer poate sa munceasca de exemplu cu:
-         un site internet.
-         o pagina de LinkedIn.
-         100 de contacte in e-mail.
-         2-3 site-uri
-         o pagina de Google plus.
-         o pagina de Pinterest.
 Un freelancer are si o reputatie de mentinut. Dupa ce ai lucrat cu cei patru P la marketing mix poti sa stabilesti o strategie in cinci etape cheie. Trebuie sa raspunzi la cinci intrebari – «  Ce metoda? De ce? Care sunt rezultatele dorite? Care este costul? In ce moment? »

Ai acum mai multe sfaturi si piste pentru a stabili cea mai eficienta strategie de marketing. Profita de ele.